
Service & Support
Een kwaliteitsvolle dienstverlening:
ASTRID Service Centre (24/7), adviseurs, opleidingen en een Field Intervention Team.
De gebruikers van de ASTRID-diensten zijn het liefst van al bezig met hun kerntaak: de veiligheid en het welzijn van de bevolking beschermen. Wij willen hen daarbij helpen, niet alleen via betrouwbare communicatieoplossingen, maar ook via een optimale dienstverlening.
Wij proberen het onze gebruikers zo makkelijk mogelijk te maken. Door nieuwe toestellen te screenen en door raamovereenkomsten af te sluiten met de leveranciers van de beste toestellen op de markt. Door transparant te communiceren over het service level dat we kunnen aanbieden. Door een field intervention team klaar te houden dat uitrukt als een interventie op het netwerk noodzakelijk is. En door 24 uur op 24 ter beschikking te staan.
ASTRID Service Centre
Het ASTRID Service Centre beantwoordt al uw vragen.
Bekijk ook onze FAQ en neem contact op via onderstaande kanalen.

Tarieven & abonnementen
Als u een radio, pager of ander toestel wilt gebruiken op het ASTRID-netwerk, dan moet u een contract sluiten voor een jaarlijks abonnement bij ASTRID

Uw persoonlijke ASTRID-adviseur
Wie nood heeft aan gespecialiseerd advies, kan steeds bij zijn ASTRID-adviseur terecht. ASTRID-adviseurs zijn elk verantwoordelijk voor een regio en/of discipline.
Raamovereenkomsten
Om de bestelling van eindapparatuur (radio’s/pagers/tablets…) bij de leveranciers te vereenvoudigen, biedt ASTRID een raamovereenkomst. Als gebruikers toestellen uit de raamovereenkomst aankopen bij een leverancier, hoeven zij zelf geen overheidsopdracht meer uit te schrijven. Zo winnen ze heel wat tijd, terwijl ze er toch zeker van zijn dat het toestel aan alle technische en functionele voorwaarden voldoet.

Opleidingen
ASTRID verzorgt alleen functionele opleidingen voor haar gebruikers, deels op vraag, deels via een vast aanbod. Het train the trainer-principe loopt als een rode draad doorheen de opleidingen van ASTRID. ASTRID leidt mensen op, die op hun beurt in hun organisatie de opgedane kennis verspreiden.

Field Intervention Team
Het Field Intervention Team (FIT) van ASTRID voert interventies uit op het terrein: niet alleen bij de gebruikers, maar ook in allerlei installaties van ASTRID zelf. Het FIT komt in actie als er ergens een probleem opduikt waarvoor niet onmiddellijk een oorzaak of een oplossing te vinden is.