ASTRID werft heel wat talent aan op het gebied van IT en Telecom
Carine Kiveryn, Personeelsdirecteur ASTRID
ASTRID, de telecomoperator van de hulp- en veiligheidsdiensten, werft aan! De organisatie sluit zich aan bij de digitale transformatie die onze maatschappij beleeft en maakt zich op voor het uitbouwen van diensten die in de nabije toekomst zullen bijdragen tot het redden van nog meer mensenlevens. Personeelsdirecteur Carine Kiveryn legt uit welke profielen worden gezocht en in welke opzichten deze nieuwe uitdagingen zo interessant zijn.
ASTRID werft nieuw talent aan. Welke types profielen zoekt u?
Wij zoeken momenteel een dertigtal nieuwe collega’s, en dat over een periode van twee jaar. De belangrijkste diensten die door ASTRID worden ontwikkeld (radio, paging, meldkamers) bestaan al langer dan 20 jaar, en de huidige technologie moet worden vervangen door nieuwe technologie. Bovendien heeft de technologische transitie van onze maatschappij gevolgen voor de noden van onze gebruikers. Om de diensten van morgen op te bouwen, hebben wij nieuw talent nodig. Wij zoeken mensen met ervaring op het vlak van 5G, data-analyse, business intelligence, enz.
En zoekt u eerder senior of junior profielen?
Allebei, zowel junior als senior profielen! Junior kandidaten kunnen nieuwe inzichten bieden en zijn soms meer vertrouwd met nieuwe technologie. Maar daarnaast zijn we ook op zoek naar projectbeheerders. Op dat vlak zijn ervaring en maturiteit belangrijke troeven. En ASTRID gelooft sterk in de synergie tussen ervaring en potentieel.
Moet je meertalig zijn om bij ASTRID te kunnen komen werken?
ASTRID is een naamloze vennootschap van publiek recht. Ze is over het hele land actief, en een vlotte beheersing van de twee landstalen is dus heel belangrijk. Niet enkel om in het bedrijf te kunnen samenwerken, maar ook met onze gebruikers en leveranciers. En voldoende kennis van het Engels is ook belangrijk, want ASTRID is actief in de telecommunicatie en de informatica, waar heel veel Engels wordt gebruikt.
Zijn er nog andere voorwaarden om te kunnen solliciteren bij ASTRID?
Ja, want omdat ASTRID deel uitmaakt van de gevoelige sector van de hulp- en veiligheidsdiensten, gelden er extra voorwaarden voor aanwerving. Eerst en vooral moet je al minstens 5 jaar je vaste verblijfplaats in België hebben. Daarnaast worden alle medewerkers en contractanten onderworpen aan een veiligheidsverificatie alvorens ze toegang krijgen tot de ASTRID-systemen.
Is er ook interne evolutie mogelijk bij ASTRID?
Heel zeker. Wij zoeken nieuw talent, maar wij zijn er ons ook van bewust dat we al heel wat talent in huis hebben. We hebben een team van mensen met heel veel ervaring bij ASTRID, en wij willen hen de mogelijkheid bieden om nieuwe uitdagingen aan te gaan. In het kader van deze aanwervingscampagne hebben onze huidige medewerkers daarom voorrang gekregen om zich intern kandidaat te stellen. Er wordt hen ook de mogelijkheid geboden om opleidingen te volgen om te kunnen evolueren, en dat ofwel horizontaal naar nieuwe projecten bijvoorbeeld, of verticaal door meer verantwoordelijkheid op te nemen in het beheer van het team.
Wat heeft ASTRID de potentiële kandidaten te bieden?
Eerst en vooral bieden wij de gelegenheid om te werken in een organisatie met een maatschappelijke opdracht. Wie bij ASTRID werkt, draagt bij tot het beschermen van de burger en het redden van levens. En dat werkt heel motiverend en valoriserend voor ons personeel, dat zich helemaal toelegt op zijn opdracht. Daarnaast zijn we een onderneming die relatief kleinschalig blijft, met momenteel een honderdtal medewerkers. Iedereen kent elkaar dus, en de sfeer is eerder gemoedelijk te noemen. En ten slotte bieden wij een aantrekkelijke verloning plus diverse extralegale voordelen. En dan moet ik zeker nog vermelden dat wij belang hechten aan een goed evenwicht tussen het privé- en het beroepsleven.